Final Celebration - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu Final Celebration - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

Final Celebration

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

25 Februari 2017 | Kenia, Ukunda

Wat een bijzondere dag was het vandaag. De afsluiten van een geweldige week. Naast het mooie werk dat we hebben mogen doen waren we ook met onze 38 personen een zeer hechte groep en was de samenwerkingen tussen het PO en VO enorm goed. Naast de goede band in de groep is er ook een klein groepje mensen waar ik een zeer bijzondere band mee heb gekregen. Allereerst Diana, omdat ze mijn maatje is. En omdat wij elkaar goed aanvulden en erg fijn hebben samengewerkt. Daarnaast ook Franka, Aster, Reinouw en Jenny. 4 geweldige en mooie meiden die ik zeker nog vaker ga zien. Wat mij betreft is er op dit punt een mooie vriendschap begonnen in Kenia.

Dan vandaag. De laatste echt dag. De Final Celebration. Rond 9:15 vertrokken we richting the forest lodge. Hier waren meerdere tenten opgesteld met stoelen er onder. Rondom een lege ruimte op een groot grasveld. Toen Diana en ik binnenkwamen troffen we meteen onze facilitator Tsimba, CSO Mwalonya en ons lievelingetje van de juffen, Biacha. De eerste 3 mensen van onze groepen waren er al. Vervolgens kwamen en nog meerdere mensen bij. Om de beurt werd er door alle regio’s een klein optreden gedaan met de leerkrachten die daarbij hoorden. Op het moment dat we dit aan het voorbereiden waren, waren we al met zo’n 15 personen. Tijdens de dans zongen we en liepen rond in een cirkel. Ook werden ons nog mooie doeken en een ketting omgehangen als bedankje. Na verschillende speeches, optredens (ook van een acrabaten/ dansgroep) werd er geluncht. We hebben Biacha, Tsimba en Mwalonya bedankt voor hun hulp met een kleinigheidje. Aan het einde van de dag bleken er toch maar liefst 20 van de 29 mensen helemaal vanuit Mariakani naar Ukunda te zijn gekomen. Hierdoor voelden wij ons enorm vereerd en gewaardeerd.

Rond 14:00 met de tuctuc teruggegaan naar het hotel en daar de laatste shilling opgemaakt op het marktje. Daarna heerlijk aan het zwembad geleden en in de zwembadbar wat gedronken.

De laatste vergadering om 18:30 was heel bijzonder. Er waren beiden kanten op bedankjes en Lysanne en Ria hadden voor iedereen een kaart gekocht. Je mocht een kaart pakken, kijken welke naam hierop stond en een boodschap schrijven. Ik had de kaart van Franka en kreeg hem van Susanna.

Na afloop polo’s inleveren, borrelen, eten en weer borrelen bij de bar. Nu heb ik bijna alles ingepakt en ga ik morgen op tijd ontbijten zodat ik de ochtend nog even lekker aan het zwembad kan liggen. Wel jammer dat 23 van de 38 man morgen om 14:00 uur al moeten vertrekken (inclusief ik) 3 pas om 18:30 en de bestuursleden hier tussen in. We vliegen wel pas om 23:59 met iedereen naar Schiphol. Dus dat betekent dat we ruim 6 uur in Nairobi moeten wachten op het vliegveld. Alle gekke spelletjes zijn dus al ingepakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Ik kom uit Den Bosch en heb al veel van de wereld gezien. In het verleden heb ik altijd dagboekjes voor mezelf bijgehouden. Nu ga ik voor het eerst op reis met een ander doel dan vakantie. Een mooie reden om nu wel een blog bij te houden.

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 73643

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Kenia T4T

Landen bezocht: