Coaching on the job dag 1 - Reisverslag uit Mazeras, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu Coaching on the job dag 1 - Reisverslag uit Mazeras, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

Coaching on the job dag 1

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

21 Februari 2017 | Kenia, Mazeras

Nu de workshops erop zitten gaan we op schoolbezoek bij 3 van onze teachers. Vanwege ballgames op vrijdag zijn we nog op zoek naar een andere bestemming voor ons.

Vandaag weer om 6:30 vertrokken richting Mariakani, nu gaan we naar de school van Mr. Kumoly. Zijn school ligt een klein stukje vóór Mariakani. Dus weer een flink eind rijden. Na aan wat verschillende mensen de weg te hebben gevraagd (en ballonnen uitgedeeld te hebben) waren we al om 8:50 op de Mgandini school. Mooi op tijd, want we hadden om 9:00 afgesproken. We zijn begonnen met een kennismaking met de directeur en daarna hebben we een les van Mr. Kumoly bekeken. Het was een wiskundeles waarin pi werd aangeboden. Na een demonstratie te hebben gegeven werd er ook nog in kleine groepjes aan een opdracht gewerkt. De learners moesten de omtrek van verschillende vormen (die uit cirkels en halve cirkels bestonden) berekenen in groepjes. Daarna presenteerden álle 8 groepjes hun antwoord om de beurt op het bord.

Toen de learners zelfstandig aan het werk gingen hebben we de les met de 5 stappen van de stool of confidence besproken.
Onze teacher ging er toen eigenlijk vanuit dat we naar een andere school zouden gaan. Toen we met hem bespraken dat we ook graag met hem een vergadering wilden houden om het team op de hoogte te brengen van de Learning Pyramie ging hij dit meteen regelen. Dus tijdens de teabreak stonden we samen met Mr. Kumoly te presenteren. Daarna mochten we bij een junior teacher komen kijken en heeft Mr Kumoly zelf het feedbackgesprek gevoerd. Ook daar hebben wij weer feedback op mogen geven. Erg fijn om te zien dat de teachers allemaal zo enthousiast zijn en open staan voor alles wat we te vertellen hebben. En ook de flexibiliteit! Super!! Dat zou bij ons nooit kunnen. Even tijdens het speelkwartier met alle collega’s vergaderen en de kinderen alleen laten buitenspelen.

Op de momenten dat we buiten waren kregen natuurlijk veel bekijks door alle kinderen. Veel van hen hadden nog nooit een Mzungu (blanke) gezien.

We zijn al redelijk op tijd teruggereden en waren om 15:30 terug in het hotel. In Nederland was het toen 13:30 dus kon ik mooi even videobellen met mijn klas. Dit was erg leuk. Er werden super leuke vragen gesteld en ik heb het hotel even kunnen laten zien.
Mijn maatje en ik ervaren alles wel als erg vermoeiend. Iedere dag zo’n 5 uur in de auto, de warmte en de hele dag in de weer zijn.

Morgen gaan we lekker op safari, maar dus wordt het weer een erg kort nachtje. Morgen vertrekken we namelijk om 5:00 uur.

• 21 Februari 2017 - 19:53

Rochelle:

Zó leuk om met je mee te lezen! Wat heerlijk dat je zo geniet.
    En morgen op Safari, super gaaf!!!
    Veel plezier

• 21 Februari 2017 - 21:25

Carola:

Jeetje wat inspirerend! Heel bijzonder.
    Veel plezier nog!