De reis en de bestemming - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu De reis en de bestemming - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

De reis en de bestemming

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

16 Februari 2017 | Kenia, Diani Beach

Om 16:00 zijn we richting Schiphol vertrokken. Daar waren we om 17:15. Na wat traantjes bij het afscheid heb ik me bij Reinouw en Franka aangesloten. Samen zijn we door de douane gegaan en daar stond Jenny op ons te wachten. Met Jenny heb ik een leuke klik. We hebben toen een super gezonde maaltijd bij burger king op en hebben gezellig met elkaar zitten kletsen.
Om 20:00 konden we boarden en vertrokken we mooi op tijd naar Mombasa.
Ik heb een film gekeken en daarna goed geslapen. We arriveerden ook weer op tijd in Nairobi. Hier moesten we onze bagage ophalen, een grote parkeerplaats oversteken en de bagage weer inchecken. Beetje omslachtig.
Op het vliegveld moesten we 3,5 uur wachten en ook daarna vertrokken we mooi op tijd naar Mombasa. Daar waren we om 11:00 uur en gingen we met busje van 6 personen naar het hotel.
Een hele belevenis. De bus overvol met bagage.. Zo zou het in Nederland nooit mogen. (zie foto's)
En op de veerpont met een heleboel auto's en mensen.
Onderweg keken we onze ogen uit. Voor mij een redelijk bekend straatbeeld door Oeganda, maar onder andere Jenny was er helemaal van ondersteboven.
Wat op blijft vallen zijn de prachtige mensen, maar ook het vele afval dat overal op straat en in het water ligt. En daar ben ik nou juist de afgelopen weken zo mee bezig geweest in de klas. Gelukkig zijn wij op school goed bezig met afval scheiden en recyclen. Anders zou de plastic soep nog groter zijn.

We hebben nog even lekker geluncht. Het eten is goed! Heerlijk fruit: Mango, ananas!! Lekkerder dan in Afrika krijg je ze niet.

Daarna naar de kamer. Alleen. Fijn mooie kamer en gelukkig wel met reisgenootjes in de buurt. Maar het is toch gek om in je eentje in zo'n mooie kamer te zitten. En het niet met Matthie te kunnen delen. (Behalve op de foto's dan)

Daarna lekker aan het zwembad gelegen. Vandaag staat het acclimatiseren centraal. We zijn ook allemaal erg moe van de nachtvlucht. Vanavond om 18:30 de eerste vergadering gehad. Er is uitgelegd wat we morgen gaan doen en hoe de rest van de week er globaal gezien uit komt te zien.
Daarna lekker gegeten en vroeg naar bed.
Morgen om 8:00 afgesproken voor het ontbijt.

• 16 Februari 2017 - 18:56

Rochelle :

Je bent er!! Gaaf hoor! Overstappen Nairobi ging vlotjes? Geen gekke checks of je koorts had ofzo?
    En al een lekkere pizza gescoord aan t zwembad? Zéker doen!
    Geniet morgen van t schoolbezoek en ik zie graag je foto's, ik zie ze op deze site niet, dus hoop dat je wat op Facebook zet! Kunnen we meegenieten.
    Groetjes!

• 16 Februari 2017 - 20:16

Mat:

Nice darling, jaloers !!! Veel plezier morgen op school!

• 16 Februari 2017 - 20:22

Gert Bouman:

Neem maar een paar mango's mee terug!

• 16 Februari 2017 - 22:36

Rita:

Heel veel plezier morgen en de rest an je tijd daar! Geniet ervan! De foto's kan ik ook niet zien, ben wel heel benieuwd.

• 17 Februari 2017 - 08:21

Christel:

Fijn dat de reis goed is gegaan! Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier bij het schoolbezoek! Xx

• 17 Februari 2017 - 13:39

Tjerk:

Kijk! Veilig en wel aangekomen!!! Super fijn!! De kinderen vonden het leuk om je foto's te zien! En hebben je Reisverslag met interesse samen gelezen! Geniet er nog van!