Mwaroni Primary school and meeting Tsimba - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu Mwaroni Primary school and meeting Tsimba - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

Mwaroni Primary school and meeting Tsimba

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Februari 2017 | Kenia, Diani Beach

Vanmorgen vertrokken we om 9:00 uur na een lekker ontbijtje naar Mwaroni Primary school. Ze onderwijzen hier leerlingen van ongeveer 7 t/m 14 jaar. Voor Primary school gaan kinderen nog naar Kinder Garden.
We ontmoetten met een groepje van 8 personen deputty Omar. Hij verving de schoolleider vandaag. Hij vertelde wat over de school, de leerlingaantallen (663) en de leerkrachten. (19) Toen gingen we kort in gesprek met leerkrachten. Ik sprak met een juffrouw van standard 3. Groep 5 ongeveer. Ze vertelde wat over haar leerlingenaantal (maar 30) en vroeg me of ik bij een lesje wilde komen kijken. Dat wilde ik graag. Dus liep ik met haar mee. In haar lokaal zaten alle kinderen netjes op haar te wachten. Terwijl zij net koffiepauze had gehad. Dat kan hier allemaal gewoon. Muisstil was het. Ze begon een Engels lesje en ik vond het erg fijn om alvast een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Nu weten we een beetje hoe het er aan toe gaat in de klassen in Kenia. Na 20 minuten heb ik de juf bedankt. Ze vroeg nog wel of ze ook een keer bij mij in de klas mocht komen kijken. Ze wilde mijn telefoonnummer ook hebben. Haha.
Natuurlijk werd er op het moment dat we moesten gaan ook nog even gevraagd of we niets te doneren hadden. Maar wij komen alleen met kennis. Niet met geld.

We zijn toen vertrokken naar een andere school, waar we eerst de grote attractie van de dag waren. Toen hebben we hier geluncht. Na de lunch hebben we de zone directeurs ontmoet en met onze zone directeur Tsimba de workshopdagen doorgesproken. We hebben voor ons gevoel nu al duidelijker wat we morgen allemaal gaan doen.

Toen we terugkwamen bij het hotel hebben we ons eerst even opgefrist en daarna zijn we de Workshop voor morgen gaan voorbereiden. Hier zijn we echt heerlijk mee aan de slag gegaan. Er kwamen veel goede ideeën en hebben meteen meer zelfvertrouwen over de workshops die we gaan geven. We hebben er zelfs zin in! Met gezonde spanning.

Om 18:30 uur hadden we weer een vergadering. Hier zijn wat bevindingen van vandaag besproken en we hebben wat praktische zaken besproken voor morgen.
Diana en ik gaan morgen naar de zone Mazeras en school Mariakani. Dat is niet de meest verre locatie, maar vanwege de veerpont moeten wij deze week wel 5 keer om 6:30 uur vertrekken. Morgen ontbijten we om 6:00 uur. En voor een echt ochtendmens (haha) zoals ik wortd dat een uitdaging.

Na het diner nog verder met de laatste voorbereidingen.


  • 17 Februari 2017 - 22:07

    Gert:

    Mooi om te zien hoe het er daar aan toe gaat. Daar krijg je inderdaad inspiratie van. Als ik de kans krijg ga ik ook een keer naar het buitenland om te kijken hoe het daar in het hoger onderwijs er aan toe gaat.
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Ik kom uit Den Bosch en heb al veel van de wereld gezien. In het verleden heb ik altijd dagboekjes voor mezelf bijgehouden. Nu ga ik voor het eerst op reis met een ander doel dan vakantie. Een mooie reden om nu wel een blog bij te houden.

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 73624

Voorgaande reizen:

15 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Kenia T4T

Landen bezocht: