Safari - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Tsavo, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

22 Februari 2017 | Kenia, Tsavo

Vandaag was het tijd voor vrijetijd, maar een relaxdagje zou het zeker niet worden.
De keuze bestond uit een safari bij Tsavo national park of naar Wassini Eiland. Natuurlijk koos ik voor optie nummer 1. Dat betekende wel dat we vanmorgen om 5:00 uur al moest vertrekken.
Zo gezegd, zo gedaan. De wekker in plaats van 5:15 uur naar 4:00 uur verzet. En vanmorgen zaten wij dus ook met 22 man om 4:30 al aan het “ontbijt”. Voor zover ik iets weg kreeg. Om 5:00 begon de tocht, met voor Diana en mij niet echt een leuke afwisseling. Tot aan Mariakani exact dezelfde route als de rest van de week. En daarna nog lekker 1,5 uur rechtdoor. In totaal deden we over de heenweg bijna 4 uur.
Na een korte plaspauze zijn we direct doorgereden naar de ingang van het park en daarna mochten we vrijwel meteen het park in. Al aardig snel zagen we de eerste hertachtigen. Gazelles, Impalas en iedere keer riepen wij enthousiaster “stop!!”. De chauffeur werd hier wat chagrijnig van. En maakte opmerkingen als: “Als we lang bij de kleine dieren blijven staan mogen jullie niet boos op mij worden als we geen leeuwen zien”. Toch een beetje raar. We vonden namelijk alle 5 dat de chauffeur in dienst van ons stond en toch echt niet andersom. We hebben er tenslotte goed geld voor betaald.
Voor de lunch (12:30) zagen we al heel veel dieren. Het was vandaag bewolkt en dus minder warm. Dit zorgde ervoor dat we ongelooflijk veel groepen dieren hebben gezien. Zijn jullie er klaar voor: Impala, Gazelle, Giraffegazelle, Hartebeest, en nog meer hertachtigen, wel 200 olifanten, grote groepen zebra’s, giraffen, buffels, Jakhals, Apen, Wrattenzwijn, Stokstaartje (Timon en Pumba) de prachtigste vogels, Struisvogels, En last but not least.. 2 groepen leeuwen in beweging. We waren er ontzettend van onder de indruk. We (Roel, Jenny, Aster, Franca en ik) werden er gewoon een beetje emotioneel van. Vooral op een zeker moment toen we uitkeken op een veld dat helemaal vol stond met olifanten, zebra’s en gazellen.
Na de lunch hebben we de tocht verder afgemaakt, zijn er nog verschillende dieren gespot en recht voor onze neuzen de weg over gestoken.
Om 16:00 uur zijn we terug gaan rijden. 2 uur later dan we hadden verwacht, want het was 4 uur rijden en zouden volgens het programma om 18:00 uur terug in het hotel zijn. We waren er om 20:00 uur. Meteen aan tafel gegaan om te eten. Daarna lekker gedoucht en spullen gepakt voor ons schoolbezoek van morgen. Wederom moeten we om 6:30 uur weg. Deze keer kon ik dat niet zo goed hebben. Alle andere groepen mogen morgen bijna een uur later vertrekken. Behalve wij, terwijl de meest verre reis moeten maken. Dit voelde nu, na een zeer korte nacht en een intensieve dag als niet helemaal eerlijk aan. Máár voor vrijdag is er geregeld dat we naar een regio wat dichtbij kunnen. Dan rijden we 1,5 uur plaats van 2,5 of 3.