Coaching on the job day 2 - Reisverslag uit Mariakani, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu Coaching on the job day 2 - Reisverslag uit Mariakani, Kenia van Milou Bouman - WaarBenJij.nu

Coaching on the job day 2

Door: Milou Bouman

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 Februari 2017 | Kenia, Mariakani

Vanmorgen vertrokken we weer om 6:30 richting Mariakani. De chauffeur was dit keer weer aan de late kant (Kenian style). Toen we bij de Ferry arriveerden hebben we eerst voor de tweede keer onderhandeld met het mannetje van de auto en de helikopter. Ik heb nu zelf een coco cola dopjes helikopter gekocht en nog een fanta dopjes auto voor Claire. Rond 9:00 waren we in de regio Mazeras, maar helaas wisten we de school niet te vinden. Na bij het tankstation de weg te hebben gevraagd reed er een jongen met ons mee om de weg te wijzen. Helaas bleek hij de route ook niet echt te kennen. Na eerst bij de verkeerde school te zijn en daarna nog 30 minuten heen en weer te hebben gereden vonden we de goede route. (wat overigens ook meer een safari was dan een weg).
Om 10:15 uur waren we na 3,5 uur rijden op de plaats van bestemming. We zijn toen eerst bij Mrs. Gertrude (onze student) gaan kijken. Haar les was nog erg klassikaal en niet erg actief. Met 60 leerlingen in de klas deed ze wel haar best. Ze gaf een demonstratie en wilde de leerlingen ook nog zelfstandig met stroken papier aan het werk laten gaan. Helaas gebeurde dat ook nog heel klassikaal. Daarna hadden we een prettig feedback gesprek. Vervolgens hebben we met Mrs. Gertrude bij een junior teacher gekeken. En daarna het gesprek gevoerd. Ook dit ging niet erg soepel. De les was wederom erg klassikaal en het gesprek verliep niet volgens de juiste stappen. Hier hebben we uiteraard wel weer feedback op kunnen geven. Op dat moment was onze chauffeur nog steeds niet terug van het wegbrengen van onze wegwijzer. Na even gebeld te hebben bleek dat de band lek was geweest en dat hij hem had laten repareren in Mariakani. Naast onze school lag nog een schooltje voor doven en slechthorende kinderen. Hier zijn we ook nog even gaan kijken. Wat een tegenstellingen, van een groep 5 met 111 kinderen naar een grootste groep van 9 kinderen. Daarna via Mombasa terug gereden en nog even samen met de chauffeur gewinkeld op een lokale markt. Doeken, jurken en manden gekocht. Vervolgens met de pont terug en de familie van onze chauffeur ontmoet. Erg leuk. Zoals al eerder bekend was zijn er morgen in onze regio Ballgames. Dat betekent dat Diana en ik morgen bij een ander tweetal aansluiten. Ik mag morgen met het VO mee en hoef pas om 8:00 uur te vertrekken. Wat een verwennerij voor mij!!